Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home2/msjnir/public_html/includes/config.php on line 11
کمپانی
نام کمپانی
تویوتا
سال تاسیس
1937
صنعت
خودرو سازی
موسس
کیشیرو تویودا
مدیر عامل
آکیو تویودا
کشور
ژاپن
داستان تاسیس
بنیانگذار اولیه شرکت تویوتا، ساکیشی تویوداست. بسیاری از ایده‌های خوب مدیریتی، مانند بهبود مستمر که بعدها در تویوتا به کار گرفته شد، از ایده‌های اوست. ساکیشی می‌گفت: پنجره را باز کن، دنیای بزرگی در بیرون وجود دارد. کیشیرو تویودا پسر ساکیشی، در گوشه‌ای از کارخانه پدر، خط تولید موتور گازوئیلی راه انداخت و در سال ۱۹۳۵ با تولید اولین خودرو مدل تویوتا ای ۱ و سال بعد مدل تویوتا ای‌ای رویای تولید یک خودرو شخصی را تحقق بخشید. در آن سال این خودرو از روی خودروهای آمریکایی کپی شده بود. با این همه اهداف و شعارهایی مانند مشتری حرف اول را می‌زند، سپس نوبت فروشنده است و در آخر سازنده قرار دارد یا راه کسب تجربه مواجهه با چالش‌هاست، خودت، با تلاش خود از حرمت خود دفاع کن، ما دستاوردهای بزرگ را با زحمات خود به دست آورده‌ایم و کیفیت در حین فرآیند ساخته می‌شود. جملاتی بودند که تویوتا را از یک شرکت کپی‌کار با خودروهای بی‌کیفیت به یکی از باکیفیت‌ترین سازندگان خودرو جهان و رتبه اول خودروسازی جهان تبدیل کرد.
ماموریت و چشم انداز
ماموریت
چشم انداز

وسایل نقلیه‌ای بسازیم که محبوب مصرف‌کنندگان باشد.

"تویوتا راه خود را به سوی آینده حمل و نقل خواهد پیمود و زندگی‌ها را در سراسر جهان با امن‌ترین و مسئولانه‌ترین روش‌های حمل و نقل افراد غنی خواهد کرد. هدف ما فراتر رفتن از انتظارات از طریق تعهد به کیفیت، نوآوری پیوسته و احترام به سیاره زمین، و دست‌یابی به لبخند مشتریان به عنوان پاداش است. ما اهداف چالش‌برانگیز خود را با مشارکت‌دهی استعداد و اشتیاق افرادی برآورده می‌کنیم که معتقدند همیشه راه بهتری وجود دارد.

وسایل نقلیه‌ای بسازیم که محبوب مصرف‌کنندگان باشد.

"تویوتا راه خود را به سوی آینده حمل و نقل خواهد پیمود و زندگی‌ها را در سراسر جهان با امن‌ترین و مسئولانه‌ترین روش‌های حمل و نقل افراد غنی خواهد کرد. هدف ما فراتر رفتن از انتظارات از طریق تعهد به کیفیت، نوآوری پیوسته و احترام به سیاره زمین، و دست‌یابی به لبخند مشتریان به عنوان پاداش است. ما اهداف چالش‌برانگیز خود را با مشارکت‌دهی استعداد و اشتیاق افرادی برآورده می‌کنیم که معتقدند همیشه راه بهتری وجود دارد.
تحلیل استراتژیک SWOT

تصویر برند قوی

زنجیره تامین جهانی

قابلیت‌های نوآوری سریع

S
نقاط قوت

ساختار سازمانی سلسله مراتبی

نهان‌کاری در فرهنگ سازمانی

اثرات فراخوان محصول در سال‌های اخیر

W
نقاط ضعف
O
فرصت ها

بازارهای در حال رشد در کشورهای در حال توسعه

افزایش تقاضا برای خودروها کارآمد در مصرف سوخت

علاقه رو به رشد به الکترونیک پیشرفته در وسایل نقلیه

ضعف (کمبود ارزش) ین ژاپن در مقابل دلار ایالات متحده.

T
تهدید ها

حضور رقبای کم‌هزینه در بازار در حال رشد

نوآوری سریع رقبا

آمیخته بازاریابی 4P

خودروهای تویوتا

خودروهای لکسوس

سری Welcab

محصولات دریایی


محصول

قیمت‌گذاری بازار محور

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش

قیمت
توزیع

نمایندگی‌های مجاز

خرده‌فروشان

ترفیع

فروش شخصی

تبلیغات

روابط عمومی

تبلیغ فروش

فروش مستقیم

محصولات شاخص
فرهنگ سازمانی

کار گروهی

بهبود پیوسته از طریق یادگیری

کیفیت

پنهان‌کاری

سایر اطلاعات
رتبه جهانی
6
درآمد سالانه(2015)
165.1 میلیارد دلار
ارزش برند
42.1 میلیارد دلار
برند های زیر مجموعه
تعداد کارمندان
33765 نفر