Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home2/msjnir/public_html/includes/config.php on line 11
کمپانی
نام کمپانی
نستله
سال تاسیس
1866
صنعت
غذایی
موسس
هنری نستله
مدیر عامل
پاول بولکه
کشور
سوئیس
داستان تاسیس
پیدایش شرکت نستله، به سال 1866 یعنی زمانی برمی‌گردد که یک داروساز و کارآفرین سوییسی آلمانی‌تبار به نام هنری نستله، موفق شد ایده تولید یک گزینه سالم و ارزان قیمت را به‌عنوان جایگزینی برای غذای کودکانی که نمی‌توانستند از شیر مادرشان استفاده کنند، عملی کند. همین ایده، زمینه‌ساز تاسیس شرکتی شد که هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشیدنی، مواد‌غذایی و فرآورده‌های قندی جهان، به‌شمار می‌آید.نستله یک کمپانی چندملیتی است که دفاتر مرکزی آن در کشور سوییس واقع شده است تا جایی که به درآمد شرکت مربوط می‌شود، نستله عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید مواد‌غذایی را در سراسر جهان و بزرگ‌ترین برند را در کشور سوییس در اختیار دارد. هنری نستله یکی از نخستین تولیدکنندگان سوییسی بود که برند خود را با کمک گرفتن از یک لوگو ساخت.
ماموریت و چشم انداز
ماموریت
چشم انداز

نستله ...شرکت پیشروی تغذیه، سلامت و بهداشت در جهان است. ماموریت "غذای خوب، زندگی خوب"ما ارائه خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین گزینه‌ها در طیف گسترده مواد غذایی و آشامیدنی و زمان‌های خوردن و نوشیدن از صبح تا شب به مصرف‌کنندگان است.

تبدیل شدن به یک شرکت تغذیه، بهداشت و سلامتی پیشرو و رقابتی که با عمل به عنوان یک عضو برتر جامعه شرکت‌های بزرگ، کارفرمای برتر و عرضه‌کننده برتری که محصولات برتر را می‌فروشد، بهبود ارزش را برای سهام‌داران به ارمغان می‌آورد.

نستله ...شرکت پیشروی تغذیه، سلامت و بهداشت در جهان است. ماموریت "غذای خوب، زندگی خوب"ما ارائه خوشمزه‌ترین و مغذی‌ترین گزینه‌ها در طیف گسترده مواد غذایی و آشامیدنی و زمان‌های خوردن و نوشیدن از صبح تا شب به مصرف‌کنندگان است.

تبدیل شدن به یک شرکت تغذیه، بهداشت و سلامتی پیشرو و رقابتی که با عمل به عنوان یک عضو برتر جامعه شرکت‌های بزرگ، کارفرمای برتر و عرضه‌کننده برتری که محصولات برتر را می‌فروشد، بهبود ارزش را برای سهام‌داران به ارمغان می‌آورد.

تحلیل استراتژیک SWOT

محصولات بی‌نظیر و سهم برند

قابلیت‌های تحقیق و توسعه

کانال‌های توزیع و حضور جغرافیایی

صلاحیت در ادغام‌ و اکتسابات

شهرت برند به ارزش 7 میلیارد دلار

S
نقاط قوت

ناتوانی در ارائه کیفیت سازگار در محصولات غذایی

اجرای ضعیف CSR

W
نقاط ضعف
O
فرصت ها

افزایش تقاضا برای محصولات مواد غذایی سالم‌تر

راه‌اندازی استارت آپ‌های متخصص در تولید محصولات سلامتی
ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک جدید

T
تهدید ها

آلودگی مواد غذایی

گرایش به سمت تغذیه سالم

رشد برچسب‌های خصوصی

افزایش قیمت مواد غذایی خام



آمیخته بازاریابی 4P

انگشتان شکلاتی

بسته‌بندی نواری و فویلی که در بازار countlines منحصر به فرد است

تنوع بالای محصولات

محصول

نگهداری قیمت محصولات به صور ثابت

قیمت
توزیع

هر چه بیشتر در دسترس بودن

عمده فروشان

خرده فروشان

ترفیع

تنوع و جذابیت بسته بندی

اهدای محصولات رایگان

شعار های هوشمندانه


محصولات شاخص
نسکافه
کیت کت
نسپرسو
فرهنگ سازمانی

تفکر جهانی، اقدام محلی

تحرک داخلی 
باور به همکاری و احترام متقابل

سایر اطلاعات
رتبه جهانی
37
درآمد سالانه(2015)
91.6 میلیارد دلار
ارزش برند
24 میلیارد دلار
برند های زیر مجموعه
تعداد کارمندان
335000 نفر