Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home2/msjnir/public_html/includes/config.php on line 11
کمپانی
نام کمپانی
مک دونالدز
سال تاسیس
1955
صنعت
غذایی
موسس
رِی کراک
مدیر عامل
استیو ایستربوک
کشور
آمریکا
داستان تاسیس
داستان مک دونالد به اواسط قرن بیستم باز می گردد زمانی که دو برادر به نام های ریچارد و موریس مک دونالد اولین رستوران خود را در سال 1937 در کالیفرنیا افتتاح کردند.در سال 1948 دو برادر این دسته از فروشگاهها را که نیازمند یک منوی کامل و مدیریت کارکنان زیادی بود را کنار گذاشتند و کسب و کار خود را کوچک کرده و ایده یک خط تولید کوچک برای سرو منوی مختصری شامل همبرگر، چیز برگر و سیب زمینی سرخ شده بعلاوه نوشیدنی را توسعه دادند.در سالهای بعد، کسب و کار آنها قوت گرفت .گرفت. سال 1954 ری کراک، فروشنده مخلوط کن های میلک شیک، با هدف فروش خود به مک دونالد، تلاش کرد تا آنها را برای تاسیس فروشگاههای بعدیشان ترغیب کند.به این ترتیب بود که در سال 1955 دومین شعبه مک دونالد توسط کراک در ایلینوی امریکا تاسیس شد. در حقیقت برادران مک دونالد تنها شعبه اول را تاسیس کردند و این کراک بود که با دادن سهم نیم درصدی حق فرانچایز به آنها شعبه های مک دونالد را یکی پس از دیگری در امریکا تاسیس می کرد.
ماموریت و چشم انداز
ماموریت
چشم انداز

ماموریت ما این است که محل و روش مورد علاقه مشتریانمان برای خوردن و نوشیدن باشیم. ما به این اهداف اختصاص یافته‌ایم که مکانی عالی برای مشتریانمان باشیم؛ در اجتماع شما حضور قوی و مثبت داشته‌باشیم و کیفیت، خدمات، تمیزی و ارزشی را ارائه دهیم که مشتریانمان از Golden Arches   (قوس‌های طلایی) انتظار دارند نمادی که در سراسر جهان مورد اعتماد است.

چشم‌انداز کلی ما این است که مک دونالد به یک شرکت برگر مترقی و مدرن تبدیل شود که یک تجربه مشتری معاصر ارائه می‌دهد. مدرن به معنای رساندن برند به جایی است که باید امروز باشیم و مترقی به کاری مربوط است که باید انجام شود تا مک دونالدی باشیم که مشتریانمان فردا انتظار دارند. ما برای تحقق این تعهد بر ارائه غذاهای بسیار خوشمزه با کیفیت بالا به مشتریان خود و ....

ماموریت ما این است که محل و روش مورد علاقه مشتریانمان برای خوردن و نوشیدن باشیم. ما به این اهداف اختصاص یافته‌ایم که مکانی عالی برای مشتریانمان باشیم؛ در اجتماع شما حضور قوی و مثبت داشته‌باشیم و کیفیت، خدمات، تمیزی و ارزشی را ارائه دهیم که مشتریانمان از Golden Arches   (قوس‌های طلایی) انتظار دارند نمادی که در سراسر جهان مورد اعتماد است.

چشم‌انداز کلی ما این است که مک دونالد به یک شرکت برگر مترقی و مدرن تبدیل شود که یک تجربه مشتری معاصر ارائه می‌دهد. مدرن به معنای رساندن برند به جایی است که باید امروز باشیم و مترقی به کاری مربوط است که باید انجام شود تا مک دونالدی باشیم که مشتریانمان فردا انتظار دارند. ما برای تحقق این تعهد بر ارائه غذاهای بسیار خوشمزه با کیفیت بالا به مشتریان خود و ....

تحلیل استراتژیک SWOT

تصویر برند قوی

تنوع بازار متوسط

فرآیندهای استاندارد

S
نقاط قوت

1. انعطاف‌پذیری فرایندی محدود

2. تنوع پایین محصول

3. آسیب‌پذیری نسبت به افت بازار غربی

W
نقاط ضعف
O
فرصت ها

توسعه در کشورهای در حال توسعه

توسعه بازار در خاورمیانه

تنوع محصولات

T
تهدید ها

رقابت تهاجمی

روند سبک زندگی سالم

روند و مقررات GMO

آمیخته بازاریابی 4P

همبرگر و ساندویچ

مرغ و ماهی

سالاد

صبحانه / صبحانه در کل روز

McCafé

محصول

قیمت‌گذاری روانی 

قیمت‌گذاری همراه تخفیف

قیمت
توزیع

رستوران‌ها

کیوسک‌ها

وب سایت‌ها و برنامه Postmates

برنامه تلفن همراه مک دونالد

ترفیع

تبلیغات (آگهی‌های تبلیغی)

تبلیغات فروش

روابط عمومی

فروش مستقیم

محصولات شاخص
برگر های متنوع
سیب زمینی سرخ شده
مجموعه دسر ها(Mac Cafe)
فرهنگ سازمانی

مردم‌مداری

یادگیری فردی

یادگیری سازمانی

تنوع و شمول

سایر اطلاعات
رتبه جهانی
9
درآمد سالانه(2015)
25.41 میلیارد دلار
ارزش برند
43 میلیارد دلار
برند های زیر مجموعه
-
تعداد کارمندان
420000 نفر نفر