Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home2/msjnir/public_html/includes/config.php on line 11
کمپانی
نام کمپانی
بی ام وِ
سال تاسیس
1916
صنعت
خودرو سازی
موسس
بی ام وِ
مدیر عامل
هارالد کروگر
کشور
آلمان
داستان تاسیس
پس از جنگ جهانی اول و شکست آلمان ها, به دلیل قطع نامه ی ورسای کارخانه ی ب ام و وادار شد که بخش تولید موتور هواپیماکه اصلی ترین محصولش بود  را متوقف کند. این کارخانه مجبور شد برای ادامه حیات تا سال ۱۹۲۳ تنها موتور سیکلت بسازد و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال ۱۹۲۸ آغاز به تولید خودرو کرد.آرم آبی رنگ نشان این کارخانه برخی از زمان ها به پره‌های چرخنده یک هواپیمای ملخی تشبیه می‌شود. و این در سال ۱۹۲۹ مورد تایید این کارخانه قرار گرفت که نزدیک به ۱۲ سال پس از طراحی این لوگو بود.
ماموریت و چشم انداز
ماموریت
چشم انداز

گروه BMW ارائه‌دهنده پیشروی محصولات و خدمات ممتاز برای حمل و نقل فردی در جهان است.

گروه BMW ارائه‌دهنده پیشروی محصولات و خدمات ممتاز برای حمل و نقل فردی در جهان است.

تحلیل استراتژیک SWOT

شهرت برند

وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست

محصولات با کیفیت

نیروی کار بسیار ماهر

مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)


S
نقاط قوت

ساختار هزینه بالا

سبد (سهم) برند ضعیف

ادراک قیمت‌های بالا

اکتسابات و همکاری‌های استراتژیک خیلی کم

W
نقاط ضعف
O
فرصت ها

افزایش قیمت سوخت

نگرش مثبت نسبت به وسایل نقلیه سبز

گسترش سبد برند

استانداردهای انتشار جدید.

T
تهدید ها

رقابت شدید و فشرده

افزایش قیمت مواد اولیه

کاهش قیمت سوخت

 رشد نرخ ارز یورو


آمیخته بازاریابی 4P

لوکس بودن

محصولات با کیفیت بالا

کشش برند عالی

خدمات خوب

محصول

قیمت‌گذاری ممتاز

قیمت‌گذاری به ایجاد احساس "می‌خواهم" کمک می‌کند.

هزینه‌ بالای بازاریابی برای حفظ تصویر برند

قیمت
توزیع

احداث کارخانه در برخی از کشور ها

استفاده از فروشندگان مستقیم

احداث نمایندگی در نقاط متاز شهرها


ترفیع

کشش برند قوی به دلیل بازاریابی عالی در طول سال‌ها

شرکت اتکایی به مشتری بر استراتژی کشش نسبت به استراتژی‌ فشار دارد.

موقعیت ذهنی برتر در برندهای خودرو

محصولات شاخص
فرهنگ سازمانی

اشتیاق و لذت

کار گروهی و توسعه شخصی

فرصت‌های برابر و تنوع

مسئوليت‌پذیری

عملکرد سطح اول



 

سایر اطلاعات
رتبه جهانی
درآمد سالانه(2015)
ارزش برند
برند های زیر مجموعه
تعداد کارمندان
نفر