محصول

آمیزه بازاریابی گوگل آرایه متنوعی از محصولات را در بر دارد. شرکت رشد کرده‌است و متنوع شده‌است. این محصولات به طور کلی به سری‌های زیر تقسیم می‌شوند:

1. محصولات مبتنی بر وب

2. سیستم عامل‌ها

3. برنامه‌های دسکتاپ

4. برنامه‌های موبایل

5. محصولات سخت‌افزاری

6. خدمات

تنوع محصولات گوگل بازتابی از استراتژی رشد و گسترش آن است. شرکت توسعه محصول را به عنوان یک استراتژی عمده رشد فشرده به کار می‌گیرد و به دلیل این استراتژی به توسعه محصولات جدید برای گسترش کسب و کار خود ادامه می‌دهد و در همین حال سهم بازار خود را برای محصولات موجود مانند Google AdWords، Nexus و دیگر محصولات پرورش می‌دهد.

قیمت گذاری

آمیزه بازاریابی گوگل شامل استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلف است. استراتژی‌های قیمت‌گذاری مختلف انواع مختلف محصولات موجود شرکت را پوشش می‌دهد. مهم‌ترین استراتژی‌های قیمت‌گذاری در کسب و کار گوگل عبارتند از:

1. قیمت‌گذاری رایگان (پرداخت درونی)

2. قیمت‌گذاری بازار محور

3. قیمت‌گذاری نفوذی

4. قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش

استراتژی قیمت‌گذاری رایگان شامل ارائه محصولات رایگان اما فروش مزایا یا ویژگی‌های اضافی آن است. این استراتژی قیمت‌گذاری در آمیزه بازاریابی گوگل برای محصولاتی مانند Gmail به کار می‌رود که نسخه ممتاز آن برای کسب و کار وجود دارد. استراتژی قیمت‌گذاری بازار محور، قیمت‌ها را بر اساس شرایط بازار تعیین می‌کند. آمیزه بازاریابی گوگل از این استراتژی برای قیمت‌گذاری محصولات خود مانند Chromecast استفاده می‌کند. از سوی دیگر، استراتژی قیمت‌گذاری نفوذی شامل قیمت‌های پایین است که اجازه می‌دهد شرکت با وجود رقبای بزرگ، سهم بازار را به دست آورد. قیمت‌گذاری نفوذی در آمیزه بازاریابی گوگل  برای سرویس اینترنت Google Fiber  و تلویزیون کابلی استفاده می‌شود که با Comcast رقابت مستقیم دارد. استراتژی قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش قیمت‌ها را بر اساس ارزش درک‌شده مشتریان محصول تعیین می‌کند. استراتژی قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش در آمیزه بازاریابی گوگل برای سرویس تبلیغات آنلاین AdWords استفاده می‌شود که در آن تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مناقصه‌ها را بر اساس درک خود از اهمیت این تبلیغات اجرا کنند.

توزیع

مولفه محل یا توزیع آمیزه بازاریابی گوگل نمونه کسب و کار عمدتا آنلاین است. شرکت‌های عمدتا آنلاین از اینترنت برای توزیع محصولات خود استفاده می‌کنند. بسیاری از محصولات شرکت از طریق اینترنت در سراسر جهان در دسترس است. به عنوان مثال، برنامه‌های گوگل را می‌توان در هر نقطه دارای اتصال به اینترنت دانلود کرد. بنابراین شرکت از اینترنت به عنوان مکانیسم توزیع خود برای رسیدن به کاربران/ مشتریان هدف استفاده می‌کند. گوگل برای کالاهایی مانند تلفن‌های هوشمند نکسوس از خرده‌فروشان به عنوان بازار فروش اصلی استفاده می‌کند. خرده‌فروشان بزرگ معمولا مدل‌های نکسوس را به عنوان بخشی از پیشنهادات الکترونیک به مصرف‌کنندگانشان ارائه می‌دهند.

استراتژی محل/ توزیع گوگل به موفقیت بازاریابی شرکت کمک می‌کند. حضور فراگیر اینترنت بهره‌وری شرکت را در توزیع محصولات دیجیتالش به حداکثر می‌رساند. انتخاب خرده‌فروشان اصلی به عنوان بازار فروش برای محصولاتی مانند نکسوس توانایی گوگل را برای رسیدن به جمعیت‌های وسیع مصرف‌کنندگان هدف نیز افزایش می‌دهد.

ترویج

آمیزه بازاریابی گوگل تنها شامل حداقل تبلیغات است. محبوبیت جهانی شرکت و تسلط آن بر بازار  بدان معنی است که لازم نیست در کمپین‌های تبلیغاتی گسترده شرکت کند. با این حال گوگل گاهی محصولاتش را تبلیغ می‌کند. به عنوان مثال گاهی از تبلیغات آنلاین برای Gmail کاری (Gmail for Work ) استفاده می‌شود.

تبلیغات حداقل در آمیزه بازاریابی گوگل اثرات مفیدی بر کسب و کار دارد. شرکت هزینه کمی‌‌برای تبلیغ می‌پردازد. در نتیجه بوجه مالی بیشتری برای دیگر حوزه‌های کسب و کار در دسترس خواهد بود و گوگل می‌تواند بودجه‌های بالاتری برای تحقیق و توسعه یا توسعه محصول داشته‌باشد.