محصول

تویوتا مجموعه متنوعی از محصولات دارد. این عنصر آمیزه بازاریابی، خروجی‌های (محصولات) سازمانی را برای مشتریان هدف شناسایی می‌کند. مجموعه محصولات در آمیزه محصول تویوتا شامل موارد زیر است:

1. خودروهای تویوتا                                            

2. خودروهای لکسوس

3. سری Welcab

4. محصولات دریایی

5. قطعات یدکی و لوازم جانبی

6. موتورها

خودروهای تویوتا محبوب‌ترین موارد در این آمیزه محصول هستند و اتومبیل‌های لکسوس محصولات لوکس شرکت به حساب می‌آیند. از سوی دیگر، سری Welcab خودروهای تویوتای اصلاح شده برای افراد مسن و معلول است. شرکت قایق‌های بادبانی، موتور و قطعات یدکی و لوازم جانبی برای ماشین و محصولات دریایی نیز تولید می‌کند. این بخشی از آمیزه بازاریابی نشان می‌دهد که تویوتا به یک بازار گسترده‌تر دست می‌یابد و خطرات (ریسک‌های) مبتنی بر بازار را از طریق یک آمیزه محصول متنوع کاهش می‌دهد.

قیمت گذاری

قیمت‌های تویوتا بسته به خط تولید (سری محصولات) و نوع محصول یا مدل آن تفاوت گسترده‌ای دارد. این عنصر آمیزه بازاریابی روش تنظیم قیمت محصولات توسط شرکت را شناسایی می‌کند. تویوتا ترکیبی از استراتژی‌های قیمت‌گذاری زیر را به کار می‌گیرد:

قیمت‌گذاری بازار محور

قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش

تویوتا از استراتژی قیمت‌گذاری بازار محور برای تعیین قیمت‌ها بر اساس شرایط بازار و قیمت‌های رقبا استفاده می‌کند. این استراتژی قیمت‌گذاری در بیشتر محصولات تویوتا مانند خودروهای سواری سبک و کامیون‌ها اهمیت دارد. با این حال شرکت استراتژی قیمت‌گذاری مبتنی بر ارزش را نیز به کار می‌گیرد که قیمت‌ها را بر اساس ارزش واقعی و درک‌شده محصول تنظیم می‌کند. شرکت این نوع قیمت‌گذاری را برای محصولات آخرین مدل یا گران‌تر مانند اتومبیل‌های پریوس و لکسوس به کار می‌برد. این بخش آمیزه بازاریابی تویوتا نشان می‌دهد که شرکت سطح قیمت‌ها را بر اساس شرایط بازار و ادراکات مشتریان تعیین می‌کند.

 

توزیع

نمایندگی‌های مجاز مکان‌های اصلی تویوتا برای توزیع محصولات آن هستند. این عنصر آمیزه بازاریابی، سالن‌هایی را مشخص می‌کند که مشتریان می‌توانند در آن‌ها به محصولات شرکت دسترسی داشته‌باشند. مکان‌های اصلی در استراتژی توزیع تویوتا عبارتند از:

1. نمایندگی‌های مجاز

2. خرده‌فروشان

نمایندگی‌های تویوتا جایی است که بیشتر معاملات خرید و فروش در آن رخ می‌دهد. با این حال برخی خرده‌فروشان مانند فروشگاه‌های عرضه خودرو نیز محصولات شرکت از جمله قطعات یدکی و لوازم جانبی را می‌فروشند. این بخش از آمیزه بازاریابی نشان می‌دهد که تویوتا برای فروش محصولات خود به بازار هدف به شدت به نمایندگی‌ها تکیه دارد.

ترویج

استراتژی تبلیغ تویوتا تمام تاکتیک‌های ارتباطات بازاریابی را پوشش می‌دهد. این عنصر آمیزه بازاریابی به روش ارتباط شرکت با بازار هدف مربوط است. تویوتا از فعالیت‌های تبلیغی زیر استفاده می‌کند که در اینجا بر اساس اهمیت مرتب شده‌اند:

1. فروش شخصی

2. تبلیغات

3. روابط عمومی

4. تبلیغ فروش

5. فروش مستقیم

تویوتا از طریق کارمندان فروش نمایندگی‌ها که شخصا محصولات را برای خریداران بالقوه تبلیغ می‌کنند از فروش شخصی استفاده می‌کند. شرکت از تبلیغات در رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، روزنامه‌ها و وب‌سایت‌ها نیز بهره می‌برد. علاوه بر این، شرکت محصولات خود از طریق روابط عمومی‌نیز تبلیغ می‌کند، مانند برنامه TogetherGreen تویوتا که حامی‌طرح‌های زیست محیطی است و برنامه  Meal Per Hour که به بانک غذا مواد غذایی اهدا می‌کند. این فعالیت‌های روابط عمومی‌یک تصویر برند مثبت برای تویوتا‌ ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، تبلیغ فروش نادر نیز در طول معاملات خاص استفاده می‌شود. همچنین شرکت گاهی فروش مستقیم را برای مشتریان خود به کار می‌برد. این بخش از آمیزه بازاریابی تویوتا نشان می‌دهد که شرکت استراتژی جامعی برای تبلیغ کسب و کار و محصولات خود دارد.