نقاط قوت

محصول بی‌نظیر و سبد (سهم) برند

این کسب و کار یکی از وسیع‌ترین سبد مواد غذایی و محصولات تهیه شونده با آب جوش را در بخش خود ارائه می‌دهد. به علاوه شرکت عامل 29 برند است که سالانه بیش از 1 میلیارد دلار درآمد دارند. برای هر شرکتی دشوار است با نستله‌ای رقابت کند که صاحب بیش از 8000 محصول است.

قابلیت‌های R & D

نستله در سال 2011 بیش از 2 میلیارد دلار در R & D سرمایه‌گذاری کرد. معرفی محصولات جدید و باز طراحی آن‌ها در هر سال، مزیت رقابتی شرکت را تقویت می‌کند.

کانال‌های توزیع و حضور جغرافیایی

نستله در بیش از 100 کشور نمایندگی دارد و از کانال توزیع گسترده‌ای در سراسر جهان برخوردار است که از عملیات آن در سطح جهان حمایت می‌کنند.


صلاحیت در ادغام و اکتسابات

 نستله در طول سال‌ها، مشارکت‌های موفق و اکتساب شرکت‌های دیگر را به منظور رشد و حفظ رهبری خود در بازار انجام داده‌است.


شهرت برند به ارزش 7 میلیارد دلار

نستله تقریبا در همه جا شناخته‌شده است و برندی معتبر برای محصولات خود  دارد که هر روز توسط میلیون‌ها نفر مصرف می‌شوند.

نقاط ضعف

ناتوانی در ارائه کیفیت سازگار در محصولات غذایی

نستله بسیاری از محصولات را به دلیل آلودگی غذا یا کیفیت پایین از مرحله تجاری فراخوانده است. این مسئله به فروش شرکت و نیز تصویر آن آسیب رساند چون به نظر می‌رسید کسب و کار قادر به کنترل کیفیت محصولات خود نیست.

اجرای ضعیف CSR

شرکت برنامه‌های متعددی را با هدف افزایش سازگاری با محیط زیست و بهبود شرایط کاری تامین‌کنندگان خود برگزار کرده‌است و در آن‌ها شرکت می‌کند. با این حال نستله در مورد اثربخشی برنامه‌های خود مورد انتقادات بالایی قرار دارد.

فرصت ها

افزایش تقاضا برای محصولات مواد غذایی سالم‌تر

روند خرید و مصرف انحصاری محصولات غذایی سالم یک تغییر عمده در سلیقه مصرف‌کننده است و بازار وسیعی برای شرکت‌ها می‌گشاید. در حال حاضر نستله تلاش می‌کند در واکنش به این روند به معرفی محصولات مواد غذایی سالم بپردازد.


راه‌اندازی استارت آپ‌های متخصص در تولید محصولات سلامتی

استارت‌آپ‌های جدید بسیاری در حال شکل‌گیری است که محصولات جدیدی برای سلامتی معرفی می‌کنند یا روش‌های تولید این دسته از محصولات را متحول می کنند. استارت‌آپ‌ها ارزان هستند و به راحتی می‌تواند آن‌ها را برای ادغام-به دست آورد. نستله بر ارائه محصولات سلامتی بیشتر تمرکز دارد و این یک فرصت بزرگ برای گسترش سبد محصولات آن است.


ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک جدید

نستله در حال حاضر همکاری‌های موفق بسیاری با شرکت‌های بزرگ جهان مانند کوکاکولا و Colgate-Palmolive دارد.

تهدید ها

آلودگی مواد غذایی

اگرچه نستله مسئولیت اجرای کامل کنترل کیفیت محصولات خود را بر عهده دارد ولی بنا به گزارش شرکت، تاکنون مواد غذایی یا دیگر محصولات آلوده به به بازار ارائه داده‌است. این اقدامات به شهرت شرکت آسیب رساند و منجر به زیان شد.


گرایش به سمت تغذیه سالم

نستله یک عرضه‌کننده عمده شکلات و نوشیدنی‌های شکلاتی است که سطح بالایی از کالری دارند و به دلیل عادات متغیر مشتریان کاهش تقاضا را تجربه خواهد کرد.


رشد برچسب‌های خصوصی

تعداد فزاینده‌ای از سوپر مارکت‌ها و دیگر خرده‌فروشان در حال معرفی محصولات با برچسب خود هستند که هزینه کمتری دارد و به راحتی می‌تواند با سبد محصولات نستله رقابت کند.


افزایش قیمت مواد غذایی خام

با رشد کلی اقتصاد و جمعیت جهان تقاضا برای مواد غذایی خام افزایش می‌یابد. نتیجه این مساله هزینه‌های مواد بالاتر و حاشیه فشرده برای نستله خواهد بود.