محصول

مک دونالد عمدتا محصولات غذایی و آشامیدنی (نوشیدنی) ارائه می‌دهد. این عنصر آمیزه بازاریابی، خروجی‌های سازمانی مختلف -کالاها و خدماتی- را پوشش می‌دهد که یک شرکت برای به مشتریان هدف خود فراهم می‌کند. آمیزه محصول مک دونالد سری محصولات اصلی زیر را دارد:

1. همبرگر و ساندویچ

2. مرغ و ماهی

3. سالاد

4. میان وعده‌ها و تنقلات

5. نوشیدنی‌ها

6. انواع دسر و شیک‌ها

7. صبحانه / صبحانه در کل روز

8. McCafé

مک دونالد در درجه اول با همبرگرهای خود شناخته می‌شود. با این حال شرکت در طول زمان آمیزه محصول خود را گسترش می‌دهد. در حال حاضر مشتریان می‌توانند سایر محصولات محبوب مثل مرغ و ماهی، دسرها و وعده‌های صبحانه را خریداری کنند. این عنصر آمیزه بازاریابی مک دونالد نشان می‌دهد که شرکت نوآوری محصولات جدید را برای جذب مشتریان بیشتر انجام می‌دهد.

قیمت گذاری

استراتژی قیمت‌گذاری مک دونالد شامل دسته‌بندی قیمت همراه با قیمت‌گذاری روانی است. شرکت در دسته‌بندی قیمت، وعده‌های غذایی و سایر دسته محصولات را با تخفیف ارائه می‌دهد. مک دونالد در قیمت‌گذاری روانی از قیمت‌هایی استفاده می‌کند که به نظر می‌رسد بسیار مقرون به صرفه‌ترند، مثلا قیمت را به صورت 0.99- دلار تنظیم می‌کند و آن را به نزدیکترین عدد بالا گرد نمی‌کند. این عنصر آمیزه بازاریابی مک دونالد اهمیت دسته‌بندی قیمت را برای تشویق مشتریان به خرید محصولات بیشتر برجسته می‌سازد.

توزیع

رستوران‌های مک دونالد برجسته‌ترین مکان‌های توزیع محصولات شرکت هستند. این عنصر آمیزه بازاریابی سالن‌ها یا مکان‌هایی را نشان می‌دهد که محل ارائه محصولات شرکت است. مکان‌های اصلی مک دونالد برای توزیع محصولات آن شامل موارد زیر است:

1. رستوران‌ها

2. کیوسک‌ها

3. وب سایت‌ها و برنامه Postmates

4. برنامه تلفن همراه مک دونالد

رستوران‌های مک دونالد مکان‌هایی است که شرکت بیشتر درآمد خود را از فروش در آن‌ها به دست می‌آورد. برخی از این رستوران‌ها کیوسک‌هایی را نیز برای فروش منوی محدودی از محصولات از جمله دسرها مدیریت می‌کنند. برخی کیوسک‌ها مانند کیوسک‌های مورد استفاده در رویدادهای فصلی و مسابقات ورزشی حرفه‌ای، موقتی هستند. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند سفارشات خود را از طریق وب سایت و برنامه موبایل  Postmateثبت کننئ. علاوه بر این، برنامه‌های تلفن همراه شرکت برای سیستم عامل iOS و اندروید اجازه می‌‌دهد مشتریان وعده‌های ویژه درخواست کنند و محل‌ رستوران‌های مک دونالد را بیابند. این عنصر بازاریابی از استراتژی‌های رشد فشرده مک دونالد به ویژه نفوذ در بازار پشتیبانی می‌کند.

ترویج

مک دونالد محصولات خود را برای جذب مشتریان بیشتر تبلیغ می‌کند. این عنصر بازاریابی رویکرد‌های مورد استفاده برای برقراری ارتباط با مشتریان را تعریف می‌کند. مک دونالد تاکتیک‌های زیر را در آمیزه تبلیغاتی خود به کار می‌برد:

1. تبلیغات (آگهی‌های تبلیغی)

2. تبلیغات فروش

3. روابط عمومی

4. فروش مستقیم

آگهی‌های مک دونالد قابل توجه‌ترین تاکتیک تبلیغی آن است. شرکت از تلویزیون، رادیو، رسانه‌های چاپی و رسانه‌های آنلاین برای تبلیغات خود استفاده می‌کند. مک دونالد از تبلیغات فروش نیز به منظور جلب مشتریان بیشتر به رستوران‌هایش بهره می‌برد. به عنوان مثال، شرکت کوپن‌های تخفیف و تمام رایگانی برای محصولات خاص ارائه می‌دهد. علاوه بر این، فعالیت‌های روابط عمومی‌‌مک دونالد به تبلیغ کسب و کار برای بازار هدف کمک می‌کند. به عنوان مثال، مراکز خیریه رونالد مک دونالد و برنامه زیست‌محیطی جهانی بهترین محصولات سبز مک دونالد از اجتماعات پشتیبانی می‌کنند و هم‌زمان ارزش برند شرکت را افزایش می‌دهند. گاهی شرکت برای مشتریان شرکت‌های بزرگ، دولت‌های محلی یا رویدادهای اجتماع و احزاب از فروش مستقیم استفاده می‌کند. مک دونالد در این عنصر آمیزه بازاریابی خود بر آگهی‌ها به عنوان رویکرد اصلی برای تبلیغ محصولات خود تاکید می‌کند.