محصول

لوکس بودن

محصولات با کیفیت بالا

کشش برند عالی

خدمات خوب

قیمت گذاری

قیمت‌گذاری ممتاز

قیمت‌گذاری به ایجاد احساس "می‌خواهم" کمک می‌کند.

هزینه‌ بالای بازاریابی برای حفظ تصویر برند

توزیع

BMW افراد بسیار ماهری دارد که در همه زمینه‌ها از مکانیک تا  کارکنان کمک به مشتری برای آنها کار می‌کنند. همه این افراد سریع و حرفه ای هستند، و سخت کار می‌کنند تا  تصویر شرکت را حفظ کنند. BMWدر بسیاری از کشورهای متفاوت تاسیسات تولید دارد. در هند تاسیسات ساخت در چنای واقع است و در مارس 2007 باز شد و سری یک، سه، پنج و هفت محصولات را تولید می‌کند. این مرکز در حداکثر خروجی قادر به تولید 11000 واحد در سال است. مرکز قطعات یدکی در بمبئی قرار دارد تا حمل و نقل آن‌ها به سرعت انجام شود.

BMW دارای یک شبکه فروشندگان (دلالان) برای فروش اتومبیل‌هایش است. BMW از توزیع کنندگان خودرو استفاده نمی‌کند بلکه به طور مستقیم فروشندگان نمایشگاهی را تعیین می‌کند چون سرمایه‌گذاری تعیین یک توزیع‌کننده بسیار بالای و حاشیه‌ها برای نمایشگاه کمتر است. بنابراین BMW نمایشگاه‌های مجاز خود را دارد و اتومبیل‌ها از نمایشگاه به مشتریان فروخته می‌شود. با این حال شرکت برای توزیع قطعات یدکی، توزیع کنندگان و انبارکنندگان را در نقاط استراتژیک دارد. نمایشگاه‌های BMW در در اکثر بخش‌های ممتاز شهرها یافت می‌شود. حتی در مکانی مانند بمبئی نیز تنها 3 تا 4 نمایشگاه می‌بینید نه بیشتر. چون BMW بخشی از تصویر برند تجاری خود را از دست خواهد داد اگر توزیع محصولات را بیش از حد تهاجمی‌انجام دهد.

ویژگی‌های کلیدی توزیع در آمیزه بازاریابی BMW

مدل توزیع ناب

حاشیه خوب نمایندگی‌ها و نمایشگاه‌ها

تدارکات خوب برای قطعات یدکی

ترویج

در سال 2012 Forbes.com BMW را در جایگاه معتبرترین شرکت‌ جهان قرار داد. معیارهای این جایگاه شامل 'تمایل افراد به خرید، توصیه و کار برای شرکت" بود. جالب توجه است که دلیل  60 درصد پاسخ‌ها ادراک از شرکت و 40٪ آن‌ها ادراک از محصولات واقعی آن بود. ما بازاریابان می‌دانیم که ساخت یک ادراک برند مثبت سال‌ها طول می‌کشد و همین اتفاق برای BMW افتاده‌است. BMW تبلیغات خود را با شگفت‌انگیزترین آگهی‌های تلویزیونی، تبلیغات چاپی، تبلیغات صفحه و در حال حاضر از طریق تبلیغات آنلاین انجام می‌دهد.

شرکت خود می‌داند که مشتریان هدف آن انتظار کیفیت خاصی را از آنها دارند و حاضر به پرداخت کمی‌هزینه ‌بیشتر برای آن هستند. آنها همچنین انحصاری بودن را می‌خواهند چون ماشین نباید در دسترس همه باشد. بنابراین تبلیغات در تلویزیون پر جلوه است و به نظر می‌رسد با کیفیت‌تر از سایر تبلیغات خودرو باشد و از بیننده می‌خواهد این منطق را به محصولات خود اعمال کند. تبلیغات BMW تمرکز زیادی بر ظاهر ماشین در بخش موتور و تکنولوژی آن دارد. BMW بر لذت مشتریان نیز تمرکز دارد و خرید یک ماشین تقریبا همیشه با اهدای چند لحظه به یاد ماندنی به مشتری برای خرید خودرو همراه است.

در مقیاس کلی خودرو در ذهن مردم  با همراهی موفقیت شناخته می‌شود، کسی است که پول زیادی برای خرید یک ماشین لوکس برای لوکس به جای یم کاشین متوسط دارد. بازیکن برجسته کریکت Tendulkar Sachin که خود از طرفداران مشتاق BMW و کاپیتان تیم کریکت دارن سامی‌هند غربی ‌است سفیر برند خود شد.

 

ویژگی‌های کلیدی تبلیغاتی در آمیزه بازاریابی BMW

کشش برند قوی به دلیل بازاریابی عالی در طول سال‌ها

شرکت اتکایی به مشتری بر استراتژی کشش نسبت به استراتژی‌ فشار دارد.

موقعیت ذهنی برتر در برندهای خودرو