نقاط قوت

1.     شهرت برند. برند BMW سومین برند با ارزش صنعت خودرو در جهان به ارزش 29 میلیارد دلار است. در سال 2012، مجله فوربس نیز BMW را در فهرست خود به عنوان معتبرترین کسب و کار جهان ذکر کرده‌است.

2.     وسایل نقلیه سازگار با محیط زیست. شرکت تلاش می‌کند این نوع خودروها را با افزایش کارآمدی آن‌ها توسعه دهد. شرکت نزدیک به 20 مدل‌ ارائه می‌دهد که CO2 را تنها 140g / کیلومتر منتشر می‌کنند. مهندسان شرکت انواع جدید سوخت مانند هیدروژن را نیز برای سازگارتر ساختن خودروهای BMW با محیط زیست ایجاد کرده‌‌اند.

3.     محصولات با کیفیت. ارزش BMW به توانایی‌های مهندسی، نیروی کار ماهر و محصولات با کیفیت آن است. زمان و تعداد فراخوانی اتومبیل‌های BMW کمتر از بسیاری از رقبای آن است.

4.     نیروی کار بسیار ماهر. تولید اتومبیل‌های با کیفیت به مواد ممتاز و نیروی کار ماهر نیاز دارد و BMW فقط ماهرترین کارگران را برای ساخت وسایل نقلیه خود استخدام می‌کند. BMW کارخانه‌های مونتاژ خود را در کشورهایی از جمله ایالات متحده آمریکا و آلمان قرار می‌دهد که ماهرترین مونتاژکاران خودرو را دارد.

5.     مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR). BMW به شدت به حفاظت از محیط زیست و برنامه‌های پایداری و رفاه کارمنان و اجتماع متعهد است. شرکت مبالغ زیادی در مدیریت سلامت کارکنان، برنامه‌های تقویت زندگی کاری متعادل، الزامات پایداری برای تامین‌کنندگان خود و تولید زباله صفر در کارخانه‌هایش سرمایه‌گذاری می‌کند.

6.     حضور قوی برند در چین. در طول چند سال گذشته، BMW شاهد رشد فروش قوی در چین بوده‌است که بزرگترین بازار خودرو در جهان است. در سال 2012، BMW  در چین 326444خودرو فروخت.

نقاط ضعف

1.     ساختار هزینه بالا. تولید خودروهای با کیفیت و استخدام نیروی کار ماهر به هزینه‌های بالا برای کسب و کار می‌انجامد. ساختار هزینه BMW بالاتر از بزرگترین رقبای آن مانند تویوتا، جنرال موتورز و فولکس واگن است.

2.     سبد برند ضعیف. گروه BMW تنها تولید و فروش سه برندBMW، MINI و رولز رویس را انجام می‌دهد. اگر چه این برندها در بخش‌های خود عملکرد خوبی دارند ولی قادر به خدمت به نیازهای بازار بزرگتر نیستند. بنابراین BMW باید برای تامین نیازهای متنوع مصرف‌کننده برندهeBayشتری را به سبد خود معرفی کند.

3.     قیمت‌های بالا. BMW اتومبیل‌های لوکسی را می‌سازد که مستلزم مواد با بهترین کیفیت، نیروی کار ماهر و یک تصویر برند بزرگ است. همه این موارد به قیمت‌های بالاتر می‌انجامد که اغلب در مقایسه با سایر خودروها خیلی گران در نظر گرفته می‌شوند.

4.     اکتسابات و همکاری‌های استراتژیک خیلی کم. 90 درصد از رشد BMW زنده و تنها 10 درصد آن از ادغام ناشی می‌شود. رشد برای شرکت حتی با توانایی‌های مهندسی منحصر به فرد ولی بدون اکتساب دشوار است. بنابراین اگر شرکت می‌خواهد به طور قابل توجهی رشد کند باید برندهeBayشتری به دست آورد و به مشارکت‌های استراتژیک بیشتری وارد شود.

فرصت ها

افزایش قیمت سوخت. افزایش قیمت سوخت بازارهای بزرگی برای خودروهای هیبرید و هیدروژنی BMW می‌گشاید چون مصرف‌کنندگان به سمت انواع سوخت ارزان‌تر گرایش می‌یابند.

2. نگرش مثبت نسبت به وسایل نقلیه"سبز". امروز مصرف‌کنندگان از اثرات منفی (آلودگی هوا) ناشی از اتومبیل‌های با سوخت با بنزین و دیزل آگاه‌ترند. مقادیر بالای CO2 اثر گلخانه ای را تشدید می‌کند و بر زندگی روی زمین تاثیر منفی دارد. بنابراین مصرف‌کنندگان به احتمال بیشتر به خرید خودروهای هیبرید و هیدروژنی جدید روی می‌آورند که CO2 کمتری منتشر می‌کنند یا اصلا CO2 منتشر نمی‌کنند.

3. گسترش سبد برند. BMW باید به منظور رشد با نرخ بالاتر، سبد برند خود را برای رفع نیازهeBayشتر و براضی کردن بازار مصرف کننده بزرگ گسترش دهد. شرکت می‌تواند مدل‌های جدیدی معرفی کند که در حال حاضر در طیف آن قرار نمی‌گیرد.

4. استانداردهای انتشار جدید. موج جدید وضع مقررات سختگیرانه در مورد استانداردهای انتشار گازها از خودرو بر موقعیت BMW در صنعت خودرو تاثیر مثبت دارد. شرکت وسایل نقلیه زیست محیطی بسیار تولید می‌کند و سوخت‌های هیدروژنی را معرفی کرده‌است که انتشار CO2 آن‌ها صفر است. مقررات جدید انتشار گازها از خودرو هیچ سرمایه‌گذاری اضافی برای BMW تحمیل نمی‌کند در حالی که رقبای آن باید مبالغ زیادی را به منظور رعایت مقررات سرمایه‌گذاری کنند و سهم سود خود را از دست می‌دهند.

تهدید ها

1.     رقابت شدید و فشرده. BMW با افزایش رقابت از سوی رقبای مستقیم خود مواجه است و در حال حاضر به جای تمایز به رقابت بر سر قیمت تمایل دارد. علاوه بر این، بازارها برای خودروهای لوکس در اقتصادهای توسعه یافته اشبا هستند و در نتیجه رقابت را تشدید می‌کنند.

2.     افزایش قیمت مواد اولیه. افزایش قیمت فلزات موجب تولید هزینه برای تولیدکنندگان خودرو می‌شود و به کاهش سود می‌انجامد.

3.     کاهش قیمت سوخت. به دلیل افزایش استخراج گاز شیل، قیمت سوخت در آینده افت می‌کند و جذابیت اتومبیل‌های الکتریکی، هیبرید و هیدروژنی را کمتر خواه کرد. این مساله ضررهای بزرگی برای بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های BMW، اتومبیل‌های با سوخت هیدروژنی و الکتریکی پدید آورد.

4.     رشد نرخ ارز یورو. BMW بخشی از سود خود را خارج از منطقه یورو به دست می‌آورد. در صورت افزایش ارزش  یورو در برابر سایر ارزها نوسانات نرخ ارز سود BMW را تهدید خواهد کرد.